Logo, Songshape

Hurtig levering

1-5 hverdage

GRATIS fragt

ved køb over 500 kr

MED TILLADELSE

fra rettighedshaver

Hil dig, Frelser og Forsoner

197,00 kr.397,00 kr.

Plakat med teksten til Grundtvigs “Hil dig, Frelser og Forsoner”.

Vil du have din plakat indrammet? Vælg type!
Tilføj ramme - Ramme - sort alu +107kr.
Tilføj ramme - Ramme - egetræ +127kr.

Læs evt. mere om rammer her

Varenummer (SKU): HILDIG-000 Kategorier: , , Tag:

Hil dig, Frelser og Forsoner – Grundtvig plakat

 

Hil dig, frelser og forsoner er en dansk salme, der er skrevet af den berømte danske teolog og forfatter, N.F.S. Grundtvig. Salmen blev først udgivet i 1837 i Grundtvigs salmebog “Nyaars-Morgensang til Familier”.

Salmens tekst udtrykker en dyb taknemmelighed og lovprisning over for Jesus Kristus som frelser og forsoner. Den formidler Grundtvigs teologiske forståelse af Jesus’ rolle i menneskers frelse og forsoning med Gud.

Hil dig, frelser og forsoner er et eksempel på Grundtvigs poetiske evner og hans dybe teologiske refleksioner. Salmen er blevet en populær del af den danske salmetradition og har beriget gudstjenester og kristen fromhed i mange år.

Salmen hylder Jesus som frelseren, der bringer håb, frelse og forsoning til alle mennesker. Den udtrykker også en dyb taknemmelighed over for Guds nåde og barmhjertighed. Med sin poetiske og følelsesmæssige kraft har salmen inspireret utallige troende og fortsætter med at være en vigtig del af dansk kirkemusik og liturgi.

Tro, håb og en dyb følelse af åndelighed

Teksten til salmen udgør et hjerte, der er et symbol på tro, håb og en dyb følelse af åndelighed. I hjertet finder du et par bedende hænder, der udtrykker ydmyghed, taknemmelighed og fordybelse. Disse hænder er et ikonisk billede af at vende sig mod en højere magt og udtrykke vores inderste følelser.

Uanset om du ønsker at udtrykke din egen tro eller give en meningsfuld gave til en elsket person, vil vores “Hil dig frelser og forsoner” musikplakat være en perfekt tilføjelse. Den kan pryde væggen i din stue, dit soveværelse eller endda et kirkerum og bringe et strejf af åndelig refleksion og inspiration ind i dit daglige liv.

Hos Songshape er vi stolte af at tilbyde produkter, der ikke kun er smukke, men også betydningsfulde. Vores musikplakater er trykt på højkvalitets papir, der sikrer en klar og holdbar trykkvalitet.

 

Andre plakater med Grundtvig

Grundtvig var en fremtrædende skikkelse inden for den danske folkekirke og var kendt for sin betydning for dansk kultur og litteratur. Han var en stærk fortaler for at integrere sang og musik i kirkens liturgi og var en pioner inden for salmedigtning.

Grundtvig har skrevet mange skønne og velkendte tekster. Bl.a. står han bag Nu falmer skoven trindt om land samt Det er så yndigt at følges ad, som synges til mange bryllupper og større bryllupsdage rundt om i hele landet.

Plakater med sange fra Højskolesangbogen

Hil dig Frelser og Forsoner er optaget i Højskolesangbogen (nr. 301 i 19. udgave). Songshape har et stort udvalg af plakater med de skønne sangtekster kendt fra Højskolesangbogen.

Se udvalget ved at klikke her.

 

Genre: dansk musik, salme, Højskolesangbogen, fællessang

Rammer

OBS: Ramme er IKKE inkl. i prisen.
Songshape kan levere dine plakater inkl. en stilren egetræsramme, eller i en enkel sort ramme i aluminium.
Er du interesseret i at få plakaten indrammet, så se udvalget af rammer.

Rettigheder og licensaftaler

Der er ophavsret på langt de fleste sangtekster og digte m.v.. Det kræver derfor tilladelse, og i nogle tilfælde en licensaftale, før man kan udgive en plakat, der indeholder tekster skrevet af en anden. Songshape sørger selvfølgelig for at alle at indhente de nødvendige tilladelser inden en plakat udgives.

Andre kunder ser også